Om du efter omprövning av bankens klagomålsansvarig fortfarande inte är nöjd kan du vända dig till följande instanser. Du kan alltid vända dig till nedanstående instanser även vid första tillfället.
Allmäna Reklamationsnämnden (ARN)
Kungsholmstorg 5, Box 174, 101 23 STOCKHOLM
ARN är en statlig myndighet vars uppgift är att opartiskt och utan kostnad pröva tvister mellan konsumenter och näringsidkare. Anmälan görs av konsumenten och ska ha inkommit till nämnden inom tolv månader efter det att näringsidkaren avvisat konsumentens krav. Banken åtar sig att medverka i Allmäna reklamationsnämndens behandling av tvisten.
Telefon: 08-508 860 00
www.arn.se
Konsumentvägledning
Konsumentvägledare som finns i flertalet kommuner, lämnar kostnadsfritt information och råd i hushållsekonomiska och juridiska frågor.
Konsumenternas Bank- och finansbyrå
Box 24215, 104 51 Stockholm
Självständig rådgivningsbyrå, lämnar kostnadsfritt vägledning bank- och finansfrågor. Står i kontakt med klagomålsansvariga i banker och värdepappersinstitut.
Telefon: 0200-22 58 00
www.konsumenternas.se
Konsumentverket
Oberoende vägledning via Konsumentverket.
Telefon: 0771–525 525
www.hallakonsument.se
Allmän domstol
Ett ärende kan alltid hänskjutas till rättslig prövning vid allmän domstol.
www.domstol.se
Särskild information om avtal som du som konsument ingått med banken via Internetbanken eller appen för privatpersoner
Om du har ingått ett avtal med banken via internetbanken eller appen för privatpersoner och det har uppstått en tvist - som du inte har kunnat lösa med banken - har du rätt att använda EU:s onlineplattform för tvistlösning.
EU:s onlineplattform för tvistlösning
I formuläret på onlineplattformen ska du ange följande mejladress till banken: klagomal@wwsparbank.se
Även om du använder onlineplattformen när det gäller klagomål/tvister med banken kommer ärendet att skickas till Allmänna reklamtionsnämnden för beslut. Mer information om tvistlösning online finns på konsumenteuropa.se