Appen för unga
Med appen kan tonåringarna hålla koll på pengarna, fylla på mobilen och skaka fram saldot.
Internetbanken för unga har flera smarta funktioner för alla under 18 år. Här kan du läsa mer om funktionerna.
Du ansluter ditt barn till internetbanken för unga via din egen app. Under Övriga tjänster och Barns tjänster väljer du appen för unga och följer sedan instruktionerna. Du och ditt barn behöver vara kund i samma bank.
Du kan ansluta ditt barn på ett bankkontor. Vid anslutning använder du dig av muntlig fullmakt som innebär att en förmyndare intygar att båda föräldrarna är överens. Du kan även använda skriftlig fullmakt.
Hitta ditt närmaste kontor
Ladda ner och skriv ut skriftlig fullmakt
Alla privatpersoner som är kunder i Westra Wermlands Sparbank och som är under 18 år kan använda tjänsten.
I Internetbanken för unga visas saldo på alla konton och fondkonton som är öppnade i barnets personnummer. Barnet kan göra överföringar mellan de konton som förmyndare godkänt att barnet får disponera medlen på.
Det går att logga in med Mobilt SäkerhetsID, Mobilt BankID och säkerhetdosa. Förälder eller vårdnadshavare kan ansluta sitt barn till Mobilt SäkerhetsID direkt i sin app, under Övriga tjänster – Barns tjänster. Mobilt BankID och säkerhetsdosa beställs på bankkontor av vårdnadshavare och barnet, tillsammans med fullmakt.
Med muntlig fullmakt räcker det att en förälder ringer 0570-848 00 eller besöker bankkontoret tillsammans med barnet och intygar (skriftligen på kontoret) att den andra föräldern gett en muntlig fullmakt att skaffa tjänsten till barnet.
Banken känner av vilken ID-metod du har och väljer automatiskt rätt åt dig.
Det finns flera vägar till en enklare kontakt med banken. Här är olika appar och tjänster som kan göra din och ditt barns vardag enklare.