Den här webbplatsen använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av webbplatsen. Genom att fortsätta använda vår webbplats accepterar du att cookies används. Läs mer om cookies och hur du kan stänga av dem.

OK
Till textinnehållet på sidan. Tryck Alt+S

Klagomål

Banken har en strävan att alltid arbeta med förbättringar av bankens produkter och tjänster. En viktig del i det arbetet är att ta missnöjda kunders klagomål på största allvar. Banken har en särskild policy som behandlar detta och som särskilt påpekar vikten av att aktivt lyssna på en missnöjd kund och snabbt och sakligt utreda vad som hänt. Om banken inte anser sig kunna tillmötesgå ett klagomål har kunden rätt att få ett skriftligt svar med bankens motivering till detta.

Vart vänder du dig

Enklast och snabbast att få rättelse om Du anser att ett fel blivit begånget är att vända Dig till ditt kontor eller det kontor som Du anser gjort fel. Ofta behövs olika utredningar med framtagande av material och/eller vad som sagts i samtal med bankens personal. Kontoret har de bästa förutsättningarna att snabbt ta fram sådan utredning och lämna ett svar. Kontakta därför gärna handläggaren på banken eller Din kontaktperson på banken om Du är missnöjd.
Om Du inte är nöjd med det svar Du får på kontoret kan ärendet prövas på nytt. Du skall då kontakta bankens klagomålsansvarige med adress:
Westra Wermlands Sparbank
Klagomålsansvarig
Box 19
671 21 Arvika
Beskriv vad Du tycker blivit fel och vilket kontor Du kontaktat i första hand.

Missnöjd med bankens beslut

Om Du efter överprövning fortfarande inte anser Dig kunna acceptera bankens beslut kan Du vända Dig till: 

Allmänna Reklamationsnämnden
Box 174
101 23 STOCKHOLM

Telefon: 08 - 508 860 00

som opartiskt och utan kostnad prövar privatpersoners tvister mot näringsidkare.

Läs mer på Allmänna reklamationsnämndens webbplats

Du kan även låta allmän domstol pröva Ditt ärende.

Information

Konsumenternas Bank- och finansbyrå är en självständig rådgivningsbyrå som avgiftsfritt lämnar vägledning i konkreta ärenden som avser bank- och värdepappersområdet.
Konsumenternas Bank- och finansbyrå
Box 24215
104 51  STOCKHOLM

Telefon: 0200-22 58 00

Läs mer på Konsumenternas Bank- och finansbyrås webbplats

Konsumentvägledare i Din kommun lämnar också råd i hushållsekonomiska och juridiska frågor.

Stäng Skriv ut